KLASY 1-3

DRODZY RODZICE


Everest School International, zlokalizowana w Wysokiej koło Wrocławia, to szkoła, która harmonijnie łączy polską podstawę programową z międzynarodowymi standardami edukacyjnymi. Obecnie posiadamy status kandydacki do programu Cambridge, co oznacza, że wdrażamy światowy model nauczania skoncentrowany na rozwoju kluczowych umiejętności, myślenia krytycznego oraz przygotowaniu uczniów do wyzwań współczesnego świata.

Nasza filozofia nauczania opiera się na rozpoznaniu indywidualnych możliwości i potrzeb każdego ucznia. Stawiamy na naukę poprzez doświadczenie, interdyscyplinarne projekty oraz aktywizujące metody pracy. Dzięki temu wspieramy nie tylko rozwój intelektualny, ale także społeczny i emocjonalny dzieci, pozwalając im odkrywać ich talenty i pasje.

Program Cambridge – nasza wizja


Jako szkoła kandydacka do programu Cambridge wdrażamy zasady, które wspierają:

• Rozwój językowy: intensywna nauka języka angielskiego z naciskiem na jego praktyczne zastosowanie;
• Rozwój analitycznego myślenia: ćwiczenie umiejętności logicznego rozumowania i rozwiązywania problemów;
• Międzynarodową perspektywę: nauka uwzględniająca globalny kontekst treści przedmiotowych i różnorodność kulturową.

Polska podstawa programowa


W klasach 1–3 realizujemy polski program zgodny z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej, obejmujący:
• edukację polonistyczną,
• edukację społeczną,
• edukację przyrodniczą,
• edukację matematyczną,
• edukację plastyczną,
• edukację muzyczną,
• zajęcia techniczne,
• zajęcia komputerowe,
• wychowanie fizyczne.

Realizacja polskiej podstawy programowej pozwala nam zachować zgodność z krajowymi standardami edukacyjnymi.

Języki obce


Nasza oferta edukacyjna obejmuje naukę dwóch języków obcych:
języka angielskiego, nauczanego intensywnie z naciskiem na komunikację;
języka hiszpańskiego, wprowadzającego uczniów w świat nowego języka i kultury.

Oba języki uczone są nowoczesnymi metodami, takimi jak „Fun and Games”, które łączą naukę z zabawą, czyniąc ją bardziej angażującą i efektywną.

Indywidualne podejście


W Everest School International stawiamy na indywidualizację nauczania. Regularnie organizujemy spotkania z rodzicami, na których omawiamy postępy uczniów, wyznaczamy cele i planujemy dalsze działania wspierające ich rozwój. Każde dziecko jest dla nas wyjątkowe, a nasze podejście pozwala mu rozwijać się we własnym tempie.

Everest School International to szkoła, która łączy polską tradycję edukacyjną z nowoczesnymi, międzynarodowymi standardami, przygotowując uczniów do życia w zglobalizowanym świecie.

Od klasy 1 do klasy 3 uczniowie mają jednego wychowawcę, który prowadzi ich przez wszystkie trzy lata. Dzięki temu budowane są trwałe relacje między nauczycielem a uczniem, co wspiera poczucie bezpieczeństwa i efektywny rozwój dziecka.

OCENIANIE


Everest School International w klasach 1-3 stosuje ocenianie opisowe, które dostarcza szczegółowych informacji o postępach, umiejętnościach i osiągnięciach ucznia. Zamiast tradycyjnych ocen numerycznych, nauczyciele przygotowują indywidualne opisy, uwzględniając różne aspekty rozwoju ucznia, takie jak:

Umiejętności czytania i pisania: ocena zdolności w zakresie rozpoznawania liter, płynności czytania, zrozumienia tekstu oraz poprawności pisowni.
Rozwój matematyczny: analiza umiejętności liczenia, rozwiązywania problemów matematycznych i logicznego myślenia.
Umiejętności społeczne i emocjonalne: ocena zdolności nawiązywania relacji, współpracy z rówieśnikami oraz radzenia sobie z emocjami.
Umiejętności motoryczne: obserwacja koordynacji ruchowej, zdolności manualnych i ogólnej sprawności fizycznej.
Kreatywność i wyobraźnia: ocena zaangażowania w działania artystyczne i twórcze myślenie.
Postawy i zachowanie: analiza zaangażowania w naukę, przestrzegania zasad i ogólnego zachowania w środowisku szkolnym.

Takie podejście umożliwia kompleksową ocenę rozwoju ucznia, pozwalając na indywidualne podejście do jego potrzeb i wsparcie w obszarach wymagających poprawy.